emeliesform.blogg.se

4/4

Publicerad 2013-04-04 10:50:26 i Allmänt,

 
Hej på er!
 
Idag var jag och min mamma på gymmet vid halv åtta. Efter uppvärmningen 15 min på crosstrainern så körde vi biceps och triceps! Ett riktigt bra pass! När vi skulle hem så kände jag hur mina biceps fortfarande jobba, det slutade aldrig att rycka i armarna på mig, gött!
 
 
I början av Mars skrev jag ju om en utmaning jag tänkte köra i 30 dagar, minns ni den?
 
De första 11 dagarna gick jättebra! Sluta med mejeriprodukterna och köra strikt LCHF kändes bra, och jag gick ner 5 kg på en vecka! (ja, jag ska kasta ut vågen!)
Sen var jag ju bortbjuden på middag, jag visste om detta sen innan att jag skulle bort på middag. Och jag visste att det inte skulle vara LCHF-mat som serverades. Men jag hade bestämt mig för att äta det som serverades, efter lite kolhydrater gick jag runt med konstant sockersug och åt godis dagen efter. 
Sen blev jag ju sjuk.
Jag var sjuk en hel vecka. Då tränade jag inte, jag åt inte så bra. (även om det står sockerfritt på saker så är där ju givetvis en massa dåliga sötningsmedel i) 
Det är en vecka kvar på utmaningen, men den har dött lite.
Jag kan ju säga såhär:
Jag märkte så stor skillnad på strikt LCHF och inga mejeriprodukter, att jag tänker sträva efter att äta så. 
Men skulle jag bli jättesugen på tex turkisk yoghurt med bär osv så tänker jag givetvis äta det.
Och jag tränar väldigt mycket, jag rör på mig VARJE DAG. Vilket är viktigt. Sen om det "bara" är 20 min promenad till stationen en dag, så är asbra ändå!
 
Nu ska jag diska lite innan jag ska ner i tvättstugan. Sen tänkte jag bege mig ut och springa lite! 

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2013-04-04 14:27:51

Jaa, det var ett riktigt bra pass! Tack! (fast jag rodde ju förstås som uppvärmning :) )

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie heter jag. Jag är en träningsglad tjej som bor i Ängelholm med min stora kärlek och vår katt. Jag har varit överviktigt hela mitt liv och satsar nu på en hälsosammare livsstil, där jag trivs med mig själv och min kropp.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela