emeliesform.blogg.se

Att ta sig ur en svacka.

Publicerad 2013-08-12 08:50:36 i Allmänt,

 
 
 
Alltså, jag har haft en liten svacka. Ni kanske har märkt det eftersom det har varit ganska tyst här. Och korta tråkiga inlägg.
Att ha några dåliga dagar, det händer alla.
Jag har tränat på som vanligt, men inte känt någon förändring i min kropp. Jag har inte varit motiverad till att följa en strikt kost heller. Och tyck att det är jobbigt att inga förändringar sker. Jag har tyckt att det har varit jobbigt att jag måste jobba för att nå mina mål och se förändringar. (hahaha)
 
Jag tränade inte i fredags eller i lördags, åt en massa choklad, muffins och andra lchf-vänliga efterrätter. Och tyckte synd om mig själv. För det var synd om mig, jag hade mens och kände mig tjock. Och det löste jag med att trycka i mig en massa saker, bra logik! Men jag köpte iallafall inte en massa godis och tryckte i mig, och det är jag glad över!
 
Igår ryckte jag upp mig igen. Jag gick och tränade innan jag skulle iväg och jobba och det kändes så bra! Först gick vi (jag och Sanne) ut på en promenad och sen gick vi till gymmet. (alltså nästa alla dagar ser ut så: promenad och sen gym). Igår körde jag bröst på gymmet.
 
Idag ringde min väckarklocka 05.07, och då begav jag mig ut på min promenad. Idag blev det 5km! Sen gick jag till gymmet och körde ett ryggpass! Jag har ju sagt innan att jag har tyckt att det har varit tråkigt att träna rygg, men jag tycker att det blir roligare igen, jippy!
 
Denna veckan tänkte jag testa 5:2 fastan (eller 5:2 dieten som vissa kallar det). Jag tänkte äta frukost nu och sen fastar jag till imorgonbitti. Eftersom jag tränar så mycket och nästan alltid på morgonen så tycker jag att det är viktigt att äta efteråt. Och tror att det därför passar mig bättre att köra fastan morgon till morgon än kväll till kväll som många andra gör.  Min andra fastedag blir torsdag till fredag!
Tycker jag att det fungerar bra denna veckan så tänker jag fortsätta ett tag framöver, men jag återkommer om det såklart!
 
Idag är jag ledig och ska träffa min fina vän Jeny i Helsingborg! Sen ikväll ska jag på introduktionskurs, jag ska nämligen läsa upp mitt mattebetyg! När jag gick på gymnasiet åkte jag hellre på festival än att få godkänt i matte A som det hette då. Nu ska jag läsa upp det betyget och idag heter det matte 1b istället (jag fattar noll) Hoppas att det går bra!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie heter jag. Jag är en träningsglad tjej som bor i Ängelholm med min stora kärlek och vår katt. Jag har varit överviktigt hela mitt liv och satsar nu på en hälsosammare livsstil, där jag trivs med mig själv och min kropp.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela