emeliesform.blogg.se

Guess who's back?

Publicerad 2013-08-26 12:49:14 i Allmänt,

 
 
Hej!
 
Jag har inte glömt er, eller denna lilla blogg.
 
Förra veckan började jag känna mig konstig: seg, trött, oinspirerad, illamående och yr. Googlade lite och fastnade på övertränad. Kunde jag och min kropp vara övertränade? Jag vet inte om det var så. Men jag fick träningsförbud veckan ut. Jag låg hemma på soffan och åt godis, pluggade en himla massa matte och var lite på malmöfestivalen. Jag tror min kropp behövde det, alltså att vila. Carbsen är en annan sak. För första gången brydde jag mig inte om att jag åt godis och pizza. det var ett aktivt val. 
Jag har också dessa dagar funderat på vad jag vill uppnå med min träning. 
Såklart tränar jag för att jag mår bra av det, jättebra. Min kropp mår bra av det. Det är som terapi för mig, att träna. All fokus är på mig, min kropp, mina känslor och mina tankar.
 
Imorse när jag vaknade och visste att idag är det tillbka till "min livsstil" dvs: träna, mat, fasta. Så kändes det lite pirrigt. För när jag tänker efter så mår jag som bäst när min vardag ser ut så.
Jag begav mig ut på en morgonpromenad, 5km. Min kropp kändes lite seg men mjuknade upp efter ett tag. När jag kom hem drack jag en kopp kaffe innan jag begav mig mot gymmet.
Väl på gymmet hade jag planerat att bara träna sånt jag verkligen tycker om. Och blev väldigt överraskad av mig själv när jag kände för att ro som uppvärmning. Det blev 1km rodd och sen tabata på rodden. (tabata, bästa appen! ladda ner den!!)
Sen körde jag 60 min tung styrketräning, två favoriter! (axlar och triceps )
Och sen hade min tjej två måndagsöverraskningar på gymmet. Hennes överraskningar brukar vara jävligt jobbiga, men precis vad en behöver.
Idag blev det tabata på plankan följt av tabata på crosstrainern.
Ett "lungt" första pass tillbaka på gymmet!
 
Nu ska jag borsta min tänder, sen ska jag bege mig mot jobbet! Jag har jouren idag och slutar imorgonbitti.
Vi hörs då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie heter jag. Jag är en träningsglad tjej som bor i Ängelholm med min stora kärlek och vår katt. Jag har varit överviktigt hela mitt liv och satsar nu på en hälsosammare livsstil, där jag trivs med mig själv och min kropp.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela