emeliesform.blogg.se

Unbreakable.

Publicerad 2013-08-13 11:45:44 i Allmänt,

 
 
Hej på er!
 
Idag gick jag upp strax efter sju, drack en kopp kaffe och slängde igång en maskin tvätt. Sen begav jag mig ut på min morgonpromenad! Så himla skönt, jag vet att jag skriver det varjegång. Men det är verkligen så skönt! Och det är verkligen bästa sättet för mig att rensa tankarna lite.
Jag kände mig full av energi och stark idag (trots nästan 24h fasta) och kom fram till att om jag verkligen vill så kommer jag att klara det, det gäller allt! Och alla!
 
Efter mina 4km så gick jag hem, drack lite vatten och var en sväng i tvättstugan innan jag begav mig mot gymmet!
Idag körde jag en ny variant på uppvärmningen, nämligen tabata på cykeln! Jag körde två tabata omgångar efter varandra och gav allt jag hade! Sen tänkte jag fortsätta med att trötta ut min överkropp! Jag har nämligen så mycket träningsvärk i mina bröstmuskler och lite kvar i triceps, så det blev biceps som fick sig en omgång idag!
 
 
Jag bröt min fasta idag ca 10.30 så det blev lite mer än 25h. Det har gått hur bra som helst! Jag har bara druckit kaffe och vatten under mitt fastedygn! Jag tyckte inte att det var jobbigt när Sanne åt, eller när vi var och handlade. Jag har helt enkelt bestämt mig för att jag ska klara detta. Min mage kurrade till någongång men det var inte så farligt för jag kände mig aldrig jättehungrig eller något. Utan det gick bättre än förväntat. Och dessutom vaknade jag pigg och med en massa energi idag! Det var bäst! Nästa fastedygn blir Torsdag/Fredag!
 
Nu ska jag hoppa in i duschen och bege mig mot jobb! Idag jobbar jag 15.00 och har jouren tills imorgon! Det blir ingen morgonpromenad, men jag ska definitivt träna!

Kommentarer

Postat av: Qu

Publicerad 2013-08-13 16:54:02

Emelie! Vad uppnår man med denna fastan? Alltså hur påverkar det kroppen och varför gör man det? Jag är nyfiken! Har hört många snacka om det.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie heter jag. Jag är en träningsglad tjej som bor i Ängelholm med min stora kärlek och vår katt. Jag har varit överviktigt hela mitt liv och satsar nu på en hälsosammare livsstil, där jag trivs med mig själv och min kropp.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela