emeliesform.blogg.se

Träning och LCHF.

Publicerad 2013-01-17 21:26:42 i Allmänt,

 
Hej!
 
Jo, det är såhär att jag har ätit LCHF sen September 2011. Och jag trivs så himla bra med det!
Jag mår bra av denna kosten, och tänker fortsätta äta såhär.
Innan jag började med LCHF var jag alltid trött, var alltid sötsugen. Jag levde i princip på redbull och godis. Jag orkade inte gå i trappor, och min självkänsla var mer eller minde på botten. Jag hade ofta migrän och sov dåligt.
Och jag rökte ett packet cigg om dagen.
 
När min tjej och jag bestämmde oss för att testa LCHF, så visste jag inte så mycket om det. Och nu snart två år senare, så mår jag så himla bra! Allt det jag har upplevt jobbigt innan är nu så mycket bättre!
Ingen migrän what so ever! Inget evigt sötsug, jag blir inte hungrig fem minuter efter jag har ätit. Jag är mycket piggare och känner mig friskare. Vilket jag tycker är viktigt!
Och så har jag ju slutat att röka! ( alla dessa dofter och smaker man känner efter att ha slutat röka, fantastiskt!)
 
När vi hade hållt på med LCHF ett tag så bestämmde vi oss för att börja träna. Ett av mina bästa beslut i mitt liv!
Jag mår så bra av att träna, min kropp mår bra av att träna. Mitt första mål med träningen var att få bättre hållning och försöka få bort spänningarna i axlar och nacke som jag har haft i så många år. Vilket jag idag inte har några problem med alls!
Jag tycker att det är roligt att träna, det har blivit lite av ett intresse. För fem år sen skulla jag fnysa och tycka att det var tråkigt att ha träning som ett intresse. Tur att jag blir klokare med åren!
 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-01-17 21:57:02

Så roligt att få läsa dina tankar! :) Ni är så sjukt duktiga.

Postat av: Ninou

Publicerad 2013-01-17 21:57:55

Oj, skulle inte vara anonym. / Nina

Postat av: mamma

Publicerad 2013-01-18 07:14:08

Klokare - ja! Och så blir du (ni) vackrare och vackrare...! <3 <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie heter jag. Jag är en träningsglad tjej som bor i Ängelholm med min stora kärlek och vår katt. Jag har varit överviktigt hela mitt liv och satsar nu på en hälsosammare livsstil, där jag trivs med mig själv och min kropp.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela