emeliesform.blogg.se

18/7

Publicerad 2013-07-18 20:09:24 i Allmänt,

Hej på er! Idag ringde min väckarklocka 05.07 och då var det dags att gå till gymmet. Jag skulle ALDRIG kunna tro någonsin att mitt liv skulle se ut såhär. Att jag FRIVILLIGT går upp vid fem för att kunna träna, ALDRIG. Alltså detta är tjejen som under mellanstadiet fick gå på extra gympa i skolan tillsammans med andra barn som lärarna ansåg var tjocka och rörde sig för lite. Vi fick träna på att bära vår kroppsvikt genom att hänga från ribban, heter det ribban? Förstår ni vad jag menar? ALLTSÅ DET ÄR SÅ SJUKT. Att någon utsätter ett barn för något sådant. Och jag fick alltid träna på att göra kullerbytta eftersom jag aldrig kunde göra det, jag kan fortfarande inte göra det. Eller jag har inte testat. Men iallafall idag ca 13 år senare går jag frivilligt upp vid fem för att träna. Det känns så jävla bra! Även om jag inte var där en timme så var jag iallafall och tränade. Idag blev det ett ryggpass. Och jag längtar tills imorgon när jag har tänkt träna axlar! Idag har jag jobbat 10-18. När jag kom hem så tänkte jag göra piroger. Men när degen bråkade med mig så blev jag matt och sket i att göra piroger, istället blev det typ köttfärsgratäng på brödbotten...haha. Men det blev gott ändå! Nu ska jag göra en massa matlådor till mig och Sanne, sen tänkte jag gå ut på en promenad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie heter jag. Jag är en träningsglad tjej som bor i Ängelholm med min stora kärlek och vår katt. Jag har varit överviktigt hela mitt liv och satsar nu på en hälsosammare livsstil, där jag trivs med mig själv och min kropp.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela