emeliesform.blogg.se

Cause sometimes you just feel tired, feel weak, and when you feel weak, you feel like you wanna just give up. But you gotta search within you, you gotta find that inner strength And just pull that shit out of you and get that motivation to not give up. And not be a quitter, no matter how bad you wanna just fall flat on your face and collapse.

Publicerad 2013-07-22 15:09:02 i Allmänt,

 
 
 
Jag är tillbaka!
 
Förra veckan var ganska jobbig. Jag hade noll motivation till det mesta och det var första veckan tillbaka på jobb och det var svårt att hitta tillbaka till mina gamla rutiner. 
Träningen var inte den bästa tyckte jag. Och det var svårt med maten. Sanne åt frukost hela tiden och en massa mugcakes, och jag hade noll självdisciplin. 
Jag kan tycka att det är extremt jobbigt att jag inte har någon att "fighta" med. Någon som också kanske vill gå ner i vikt någon att peppa med. Någon att träna med. Någon att nå sina mål med.
Alltså, Sanne är min största stöttpelare under denna resan! Hon är den bästa människan jag vet och som får mig att ge lite till fast jag tror att jag inte kan.
Förra veckan var det ganska jobbigt och speciellt när jag kände mig så omotiverad. Det kändes som om jag aldrig kommer klara att nå mina mål.
 
Men efter en dålig vecka kommer en bra!
 
Idag vaknade jag utvilad halv nio och kände att nu jävlar! Skit i förra veckan, den är ju ändå borta. Så satsa nu istället!
 
Så efter tre koppar kaffe så begav jag mig ut på en löptur! Planen var 5km, men alltså värmen tog död på mig. Det var det värsta jag varit med om i slutet! I början sprang jag i skuggan så det var okej, men när det bara var sol så dog jag. Men det blev 3.6km i allafall, det är bättre än inget! 
Efter en kort kisspaus hemma så begav jag mig direkt till gymmet för att fortsätta träna!
Jag började träningspasset med tabata-intervaller på crosstrainern med 16 i motstånd. SINNES. Jag ska alltid göra tabata-intervaller på crosstrainern från och med nu!! Bästa!!
Sen hade jag ett jobbigt benpassa eftersom benen redan var så darriga efter löpningen och intervallerna på crosstrainern! Och sen avslutade jag med tabata på crosstrainern igen denna gången på 15 i motstånd.
Jag kunde inte böja mig ner och knyta mina skor eftersom mina ben bara vek sig för att de var så darriga!!
Då vet man (jag) att man (jag) har haft ett ASBRA PASS!!!!!
 
När jag kom hem så var det back to life back to reality och dags att bryta fastan med kokosgröt och en kopp MBC-kaffe och en massa vatten! 
Sen har jag suttit i soffan i en timme för att försöka få igång datorn, vilket jag lyckades med precis när jag tänkte ge upp. Det tog alltså liiiiite mer än en timme för mig att få i gång den, jippy!!!
 
Sen har jag lyssnat på Maria Svelands sommarprat som var så himla bra, hjärtskärande och otroligt viktigt! Alla borde lyssna!!
 
Nu ska jag hoppa in i duschen, för idag ska jag ha jouren på jobb och börjar 18.00 och slutar 12.00 imorgon!
 
 
Och ja: jag citerar Eminem i rubriken!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie heter jag. Jag är en träningsglad tjej som bor i Ängelholm med min stora kärlek och vår katt. Jag har varit överviktigt hela mitt liv och satsar nu på en hälsosammare livsstil, där jag trivs med mig själv och min kropp.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela