emeliesform.blogg.se

Dance (crosstrain) our tears away. MVH ROLIG.

Publicerad 2013-07-11 13:31:10 i Allmänt,

 
 
 
Det var visst bara min trogna läsare och mamma som ville vinna en proteinbar! Och självklart gissade hon rätt: intervaller på crosstrainern!
Jag trodde att ni kände till mina träningsrutiner nu?
 
Jag kom ut på en liten löprunda igår fast jag hade vilodag. Man kan ju säga att jag körde aktiv vila, haha.
Alltså jag blir så förvånad över mig själv och mina insatser HELA TIDEN, alltså igår när jag sprang och runkeeper rösten säger att mitt tempo är 06.30. Jag får nästan gåshud! Det kanske inte säger er något, men när jag började springa så brukade jag ligga vid 8.något. Och när jag sprang vårruset sa min tjej till mig att jag skulle ligga runt 07.30 för att klara 5km under 40 min som var mitt mål då! Så igår när jag sprang mina 3km så låg jag på ett 06.30 tempo hela tiden! Det är underbart att se sina framsteg! Framförallt så ger det mig så mycket energi och självförtroende!
 
Idag har jag också bara kört cardio!
Det blev en timme på crosstrainern, alltså det är den bästa terapin för mig. Stå där i en timme och kötta, och må så himla bra. Jag älskar det! Det är för mig det bästa sättet att rensa tankarna!
En gång när jag hade min timmes terapi på crosstrainern så kom jag ihåg en gång på högstadiet att vi skulle räkna ut vårat BMI (alla i klassen) och jag ljög om min vikt för jag visste att mitt BMI (som förövrigt är världens sjukaste grej, jag hatar bmi!!!!) skulle "visa" att jag hade fetma. Men istället så blev det "bara" överviktig. DETTA ÄR SÅ SJUKT!!! varför i helvete ska man räkna ut sitt bmi i skolan? Snacka om vikthets!!!! Jag blir lika jävla arg varjegång jag tänker på det.
 
Jaja, sen avslutade jag med 15 miuters rask promenad på löpbandet för att väcka min fötter som kändes som två stenar :)
 
Kanske blir det mer träning idag, vem vet!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie heter jag. Jag är en träningsglad tjej som bor i Ängelholm med min stora kärlek och vår katt. Jag har varit överviktigt hela mitt liv och satsar nu på en hälsosammare livsstil, där jag trivs med mig själv och min kropp.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela