emeliesform.blogg.se

En massa träning.

Publicerad 2013-06-08 12:36:12 i Allmänt,

 
 
Hej på er!
 
Hur har ni haft det sen sist? Jag har haft det bra, jag har vatt ledig och tränat på! Men att få tiden att räcka till med bloggen kan vara svårt ibland! 
 
Vad har jag gjort sen sist?
 
I onsdags så jobbade jag och sen åkte jag direkt till en student och drack vin istället för att träna. En mycket fin kväll med mycket fina människor!
 
I torsdags hade jag och min tjej en 2km utmaning på gymmet som jag hade längtat efter! Det var så himla kul!
Jag började med 2 km rodd. Eftersom jag hatar rodden så mycket så ville jag bara ha det överstökat! Mitt mål var att klara 2km under 10 min vilket jag klarade! Jag tänkte mest på min mamma som ÄÄÄÄÄÄÄLSKAR rodden och det gav mig lite kraft!
Sen valde jag 2km löpning! Mitt mål var att klara det på under 15 min men jag klarade det på 15.10. Hade jag inte gått i början så hade jag nog klarat det!
Efter löpningen så var det dags för 2km på crosstrainern! Jag köttade på som fan och klarade 2km på ca 16min. Vilket var mycket bättre än vad jag hade trott!
Sen avslutade jag med 2km cykling. Och det tog typ 6min. 
En väldigt rolig utmaning som jag vill göra om snart, fast längre distans då! 
 
Igår tog jag tåget tidigt på morgonen (08.00) till kävlinge för jag hade bestämt med min mamma att vi skulle ut och springa! Uppvärmingen var upp och ner från backen från helvetet! Men det var kul! Sen började vi springa i en skog. Det kändes så bra igår och benen kändes lååååånga och lätta. Men vi hann inte springa så länge. För efter några minuter snubblar min mamma över en rot, och hennes lillfinger såg väldigt konstigt ut. Så istället spenderade vi heeeeeela dagen igår på akuten. Och det visade sig att min mamma har brutit fingret rakt av. Så hon blev gipasad och en operation väntar henne nästa vecka :( Stackars mamma, hon hade verkligen maximal otur!
 
Idag vaknade jag utvilad vid halv nio! Så skönt! Så strax efter nio var jag och min tjej på gymmet och tränade våra favortgrupper! Kan ni gissa vad? Bröst och rygg! Det var ett väldigt kort men inensivt och svettigt pass! (Vi ville hem och hinna lösa melodikrysset mvh två pensionärer)
Nu ska vi iväg till LCHFbutiken i arlöv och testa deras mjukglass! Och ikväll ska vi iväg till Landskrona på middag!
Vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie heter jag. Jag är en träningsglad tjej som bor i Ängelholm med min stora kärlek och vår katt. Jag har varit överviktigt hela mitt liv och satsar nu på en hälsosammare livsstil, där jag trivs med mig själv och min kropp.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela