emeliesform.blogg.se

Intervallträning.

Publicerad 2013-06-12 10:33:03 i Allmänt,

 
Godmorgon på er!
 
Igår var alltså en låååång dag! Jag var på möte på morgonen ju och där bjöds det på tårta! Jag tackade snällt nej och var löjligt glad över att jag hade mitt "fuck suguar"-armband på mig!
 
Efter ett tag på mötet kom vi in på samtalsämnet fasta. Det var någon som hade sett denna dokumentär och blivit fascinerad av ämnet. (tips! se den!) Jag kör ju mycket periodisk fasta, men brukar inte direkt prata om det om ingen frågar. Så det var väldigt kul att först sitta och lyssna på deras hetsiga disskusion kring ämnet och allas olika åsikter. Och när någon säger " Man kan ju inte ha någon ork om man fastar." "Det går ju inte att träna tungt på fastande mage." Så måste jag ju lägga mig i. Jag tränar tungt på fastande mage! En gång tex så hade jag fastat i 24 timmar och gick och tränade innan jag åt, då lyfte jag TUNGA vikter. Det gick hur bra som helst! Jag SPRANG milen på fastande mage! Sen är det klart att alla kroppar fungerar olika, detta passar mig men kanske inte passar någon annan. Och ätardagar som också nämns i dokumentären är inget jag tror på. Att totalt balla ur en dag och äta en massa skit, och en fasta måste skada kroppen. Och om man då har tryckt i sig en massa socker på sin ätardag och sen ska fasta? OMG suget måste ju vara outhärdligt, då socker fungerar som en drog.
En fråga jag fick igår när vi pratade om fasta var "Svimmar du inte när du fastar pga blodsockret?"...............................................jag orkar inte ens svara.
 
Jaja nog om det! Igår när jag kom hem på kvällen, så hade jag ju lovat mig själv att jag skulle iväg och träna! Och självklart gjorde jag det! Även om det tog emot liiiiiite efter fem min i soffan. Men som alltid så är jag glad att jag kom iväg till gymmet trots allt!
Det blev ett benpass igår! Benen var som spagetti när jag skulle gå hem, bästa känslan! Och jag trodde att jag inte skulle kunna gå idag. 
Men när jag vaknade imorse så var mina ben oförskämt pigga?
Så jag bestämde mig för en löprunda imorse!
Det blev 5km intrevallpass med löpningsteknik/snabbhet.
Ena intervallen blev kötta i hundranittio så långt jag orkade och lite jogg efter det för att varva ner och andra intervallen blev löpteknik/ springa på tå.  Så lätt jag kände mig när jag sprang på tå? Jag är oehört nöjd med min insatts idag! En av de bästa löprundorna i år! 
 
Nu ska jag hoppa in i duschen! Sen ska jag hänga i solen med min kompis Anna!
 
OBS roligt att det är så många nya som läser! Hoppas ni stannar kvar! Det är så peppande för mig! Och det ger mig så mycket kraft att bara köra på! Ni är guld värda!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie heter jag. Jag är en träningsglad tjej som bor i Ängelholm med min stora kärlek och vår katt. Jag har varit överviktigt hela mitt liv och satsar nu på en hälsosammare livsstil, där jag trivs med mig själv och min kropp.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela