emeliesform.blogg.se

Periodisk fasta vs småäta?

Publicerad 2013-06-25 13:03:25 i Allmänt,

 
 
 
 
Något jag har lagt märke till under periodisk fasta och de gånger jag inte fastar, är att om jag äter sent på kvällen dvs vid 20.00-21.00. Då vaknar jag ofta hungrig eller blir hungrig jättetidigt. Men om jag fastar och äter senast 18.00-19.30 så blir jag inte alls lika snabbt hungrig. Och speciellt om jag har småätit en massa nötter eller annat kvällen innan, så vaknar jag svinhungrig dagen efter. Jag försöker verkligen att undvika att småäta, men det är svårt ibland. Speciellt när min tjej gärna äter något på kvällen, då är det jättesvårt att låta bli när det finns framför mig. Jag vet att det inte kanske är så optimalt att småäta när jag försöker gå ner i vikt. 
Min tjej är världens bästa, hon peppar mig otoroligt mycket, samtidigt som hon pushar mig när jag verkligen behöver det! Jag är så otroligt tacksam över att jag har henne med mig när det gäller träning och kost. 
 
 
Jag skulle gärna vilja hjälpa någon. En som behöver bli pushad. Det skulle vara så himla roligt att hjälpa till. Och kanske att någon hjälper mig att sluta småäta, tänk på dina mål! Eller som idag, att någon pushar mig till att gå ut och gå mellan tvättomgångarna istället för att bara sitta inne. Det skulle vara guld värt!
 
Nu ska jag fixa dagens första mål, då jag börjar bli lite hungrig!
 

Kommentarer

Postat av: sandra

Publicerad 2013-06-25 13:24:57

fritt fram att pusha mig anytime! mvh tjejen som helt har tappat träningslusten

Svar: Hör du av dig när du kan ses så ska vi nog kunna knåpa ihop något! :)
Emelie None

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie heter jag. Jag är en träningsglad tjej som bor i Ängelholm med min stora kärlek och vår katt. Jag har varit överviktigt hela mitt liv och satsar nu på en hälsosammare livsstil, där jag trivs med mig själv och min kropp.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela