emeliesform.blogg.se

Carbs i hate you!

Publicerad 2013-03-25 18:10:18 i Allmänt,

 
 
Hej!
 
Efter en lång helg med en massa jobb, så har jag varit ledig idag. 
I lördags var jag bortbjuden på middag. Vi är några från högstadie-tiden som brukar ses en gång i månaden och bjuda varandra på mat.
När jag är bortbjuden brukar jag äta det som serveras. Men efter i lördags så har jag kommit fram till att det är inte värt det.
Efter en kväll med en massa kolhydrater och socker, så mådde jag väldigt dåligt igår. Jag kände mig hängig, frusen och konstant sugen på något. Och efter flera års destruktivt beteende när det gäller mat dvs belöna sig med socker eller tröstäta. Så föll jag dit igår. Jag åt lite godis. Om det var värt det och det känns bättre igen? Nej.
 
 
Och såklart vaknade jag med halsont. Jävla skitsocker......Om ni undrar varför ni blir sjuka så är det pga socker och för lite d-vitamin.
Jag har alltså haft en dålig helg. Nu ser jag fram emot en ny vecka och nya tag. 
 
Idag har jag struntat i att jag har ont i halsen och begav mig ut för en löprunda. 
På dagens löpschema stod 3 km. Det gick ganska bra men helt plötslig så dog jag. Min kropp hittade inga fler krafter pga bränslet (kolhydraterna) tog slut. Men jag kom 3.2 km.
 
Vilket bittert inlägg. 
 
Imorgon ska jag jobba igen. Och på kvällen ska jag och min tjej träna tillsammans med vår kompis, det ska bli kul i alla fall.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie heter jag. Jag är en träningsglad tjej som bor i Ängelholm med min stora kärlek och vår katt. Jag har varit överviktigt hela mitt liv och satsar nu på en hälsosammare livsstil, där jag trivs med mig själv och min kropp.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela