emeliesform.blogg.se

Jag älskar min kropp.

Publicerad 2013-03-18 11:31:00 i Allmänt,

 
 
Jag skrev ju i Februari att jag i Mars efter ett och ett halvt år med LCHF och ett år med träning, skulle visa er före och efter bilder.
Jag har tänkt mycket på om jag vill eller inte vill lägga upp bilder, det är ju faktiskt en ganska stor grej.
Men jag har kommit fram till att ni ska få se bakifrån, det är sån sjuk skillnad.
Jag har fortfarande en bit kvar, men ja ni får se själv.
 
 
September 2011, denna bilden är tagen innan vi började med LCHF. Här tror jag att jag står rakt. Jag har inga axlar, ingen hals.Och ingen rumpa. Jag vägde som mest också. Något jag ångar är att vi inte mätte oss istället för att väga oss. Att bli fixerad vid en siffra på vågen är inte hälsosamt. 
 
Mars 2013.
Ser ni någon skillnad?
Jag är inte lika kutad i ryggen, jag ser att jag har axlar och hals!
 
Det viktiga är att trivas i sin kropp, inte att bli smal. Vad är egentligen smal? Vi har alla olika åsikter om utseende. Det är så mycket hets kring vikt och ideal. Det viktigaste är att trivas med din kropp, älska din kropp! När gav du dig själv en komplimang senast?
Jag älskar min kropp!

Kommentarer

Postat av: mamma

Publicerad 2013-03-18 13:31:05

älskade, finaste, duktiga unge!! det är en sån otroligt stor skillnad. Framförallt i din hållning!!! På utsidan, men även på insidan. Jag är megastolt över dig (fast det har jag alltid varit!)<3

Postat av: Qu

Publicerad 2013-03-18 17:36:51

Jädrar vilken skillnad på kroppshållningen! Bra tjajen, keep up the good work!

Postat av: Nina

Publicerad 2013-03-19 17:01:06

Är så otroligt imponerad över ditt hårda arbete! Vilket fantastiskt resultat. Och jag måste hålla med om att hållningen gör så otroligt mycket. Du har en så bra syn på hälsa och kropp!

Postat av: Camilla

Publicerad 2013-03-26 12:25:23

Konsekvens att gå i riktning hälsa och välmående är det enda som är långsiktigt istället för svältande dieter och piller och laxeringsmedel och allt annat vi trycker i oss för att leva upp till "idealet" som egentligen är ofta ett sjukligt beteende. Dock ska man inte glömma att det finns många som är supersmala och försöker komma upp i normal vikt. Ska avsluta men predikan och skriva Grattis och roligt att du mår så bra och trivs i din kropp. kram

Postat av: maria (marjan)

Publicerad 2013-04-01 12:31:15

du skriver så himla sunt och bra, jag blir så glad!! DU ÄR GRYM!

Svar: Tack Maria! :)
Emelie None

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie heter jag. Jag är en träningsglad tjej som bor i Ängelholm med min stora kärlek och vår katt. Jag har varit överviktigt hela mitt liv och satsar nu på en hälsosammare livsstil, där jag trivs med mig själv och min kropp.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela