emeliesform.blogg.se

Min kycklinggryta.

Publicerad 2013-03-16 13:17:00 i Allmänt,

 
Jag tänkte ge er receptet på kycklinggrytan jag gjorde i Torsdags!
 
 
Såhär gjorde jag!
 
Stek 2 kycklingfileer som ni först har delat i mindre bitar. (Såklart är kyckling ej ett krav, äter du inte kött så ta i mer broccoli eller använd dig av tex quornfileer.)
Häll i en burk kokosmjölk i en kastrull.
I med kycklingbitarna.
Hacka en chili och en lök, som du sen rör ner i kokosmjölken.
Tillsätt två vitlöksklyftor och pressa en halv lime i.
Blanda i ca 1 msk röd curry.
Sen hade jag i broccoli också.
 
Det blev väldigt starkt! Men gott! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie heter jag. Jag är en träningsglad tjej som bor i Ängelholm med min stora kärlek och vår katt. Jag har varit överviktigt hela mitt liv och satsar nu på en hälsosammare livsstil, där jag trivs med mig själv och min kropp.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela