emeliesform.blogg.se

Måndag, träna, osv.

Publicerad 2013-05-06 20:23:12 i Allmänt,

 
 
Hej på er!
 
Idag har jag varit på diverse möten på jobb, och när jag kom hem igen kände jag mig trött och väldigt omotiverad till att träna. Men eftersom jag tänkte utmana mig själv denna veckan med att träna varje dag, så kände jag att jag inte kunde börja veckan med att skita i det, haha.
 
Idag som uppvärmning så hade jag som mål att klara att springa 2 km under 15 minuter. Min tjej säger att det är dödstraff på de som springer inne på löpbandet nu istället för att vara ute pga vädret. Men det är tydligen okej om man ska försöka komma ut ur sin comfort zone! Vilket jag gjorde.
 
Puh de första tio minuterna pendlade jag mellan 8.5 till 8.9 och sen körde jag på 9.0 till 9.2 de sista minuterna. Alltså fyfan, jag trodde att jag skulle spy flera gånger och tårarna brände bakom ögonen. Men jag klarade det!
14 minuter av bara ren vilja. Men så bra jag mådde när jag klarade det! Allt sitter i huvudet. I CAN I WILL, osv.
 
Sen körde vi axlar och mage! Och svetten sprutade som aldrig förr. En riktigt bra start på veckan måste jag säga!
 
Jag har jobbat hela helgen med träningsvärk i rumpa och lår. Och mitt jobb består av flera olika våningar, så jag springer upp och ner för trappor hela dagarna. Så denna helgen har varit fruktansvärt jobbig, haha.
 
Denna veckan kör jag periodisk fasta (pf), men mer om det i veckan!
 
Vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie heter jag. Jag är en träningsglad tjej som bor i Ängelholm med min stora kärlek och vår katt. Jag har varit överviktigt hela mitt liv och satsar nu på en hälsosammare livsstil, där jag trivs med mig själv och min kropp.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela