emeliesform.blogg.se

Back on tack med mejerifritt.

Publicerad 2013-10-21 12:02:38 i Allmänt,

 
 
Hej på er!
 
 
Helgen har mest bestått av jobb och ingen träning. Förutom i fredagskväll då tränade jag! Mage och biceps german style! Jag har fortfarande träningsvärk i magen! När jag körde german style första gången så körde jag ju bröst och rygg. Jag hade träningsvärk i mina bröstmuskler i mer än en vecka, haha.
 
Jag satte ingen väckarklocka idag, för jag brukar alltid vakna senast nio av mig själv. Men inte idag såklart, haha. Jag vaknade en timme senare, alltså vid tio. Det var så mörkt i lägenheten, jag gick upp tittade ut på regnet och allt det gråa. Gick och la mig igen.
 
 
Igår hade vi pannkakskalas framför Bron. Och till våra pannkakor hade vi bla grädde och kvarg.
Och idag vaknar jag med uppblåst mage, precis som när jag äter tex carbs.
Det är helt sinnes hur kroppen reagerar mot saker nuförtiden. Om jag tex är ute och äter och det är socker i en sås (vilket det ca alltid är, hur sjukt är inte det??????????) så säger det POFF och en börjar kännas sig som en val pga uppblåst mage och nånstans vaknar ett sockermonster i mig till liv. 
 
Nu ska jag detoxa mina mejericarvings tänkte jag. 
Där för ska morgonens fastebryt som är helt mejerifritt bli extra gott. (ja, jag kör periodisk fasta igen)
Jag skulle gäääärna vilja ha en mixer så jag kan göra min madelmjölk själv, eller något nötsmör själv. Så Jag vet att det är 100% bra saker.
 
Nu ska jag äta min kokosgröt som idag inte har något proteinpulver i sig, eftersom det är slute med det ett tag nu så att ALLA mejerier försvinner.
 
För mig är mejerifritt, bort med alla mejerier (ost, grädde, mjölk, osv) förutom smör. Smör är bra för mig, och dig!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie heter jag. Jag är en träningsglad tjej som bor i Ängelholm med min stora kärlek och vår katt. Jag har varit överviktigt hela mitt liv och satsar nu på en hälsosammare livsstil, där jag trivs med mig själv och min kropp.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela