emeliesform.blogg.se

Första benpasset sedan 18/8.........

Publicerad 2013-10-09 13:08:50 i Allmänt,

 
 
 
Hej på er!
 
Enligt bloggen har jag inte tränat ben sedan den 18/8....hehehe. Så en kan absolut säga att det var dags idag!
 
Först var jag ute på min morgonPW. Tanken var att inte gå så lång eller så länge idag. Men det blir sällan som en tänkt sig, det blev en timme och 6km. Det var riktigt varmt idag, inte så kallt som den senaste tiden.
När jag kom till gymmet sen, så körde jag 4km intervaller. Springa 500m snabbt och gå 200m. 
Sen var det dags för lite benslakt, det har ju nästan gått en och en halv månad sen sist...haha jag fattar inte hur det har hänt. När jag kände att jag knappt kunde stå upp längre pga skakiga muskler. Så bestämde jag mig för att gå hem. När jag kom ut ur tjej-gymmet var det helt tomt. Och då var jag ju tvungen att passa på att köra i benpressen också. Jag gick väääääääldigt långsamt hem. Och började gråta i trappen för det var så jobbigt att ta sig upp.
Men nu känns det för jävla gött.
 
 
 
Alltså jag måste bara säga att i måndags så testade jag "Greman Volume Training" som Martina har skrivit om. Och som Sanne testade och övertygade mig att testa.
 
Martina förklarar vad det går ut på väldigt bra:
 
"Metoden kallas också för 10-setsmetoden, och går ut på att man gör 10 repetitioner i 10 set i en stor övning, samt en komplementövning till den – och sen är man klar! Det är enormt tidseffektivt, man blir stark som en häst & får träningsvärk från helvetet!"
 
Gå in och läs mer på hennes blogg om ni är intresserade!
Jag körde rygg och bröst i måndags, fyfan vad jobbigt. Och HELVETE denna träningsvärk..jag kan inte ens gå utan att mina bröst/triceps/biceps skriker av träningsvärk...Jag ska aboslut testa det igen!
 
Nu ska jag iväg till jobb och jobba jouren! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie heter jag. Jag är en träningsglad tjej som bor i Ängelholm med min stora kärlek och vår katt. Jag har varit överviktigt hela mitt liv och satsar nu på en hälsosammare livsstil, där jag trivs med mig själv och min kropp.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela