emeliesform.blogg.se

Kokosgröt <3

Publicerad 2013-10-04 09:50:00 i Allmänt, Recept.,

 
 
Godmorgon.
 
Idag vaknade jag med huvudvärk. Alltså dag tre med huvudvärk. Ni vet när det bankar ovanför ena ögat så en mår illla. Visst är det härligt att gå och lägga sig med huvudvärk och vakna dagen efter med exakt samma huvudvärk? Idag kom jag på den briljanta idén att rota fram ett par gamla glasögon för att se om det blir bättre.
Men eftersom det känns som mitt huvud ska sprängas och att jag ska spy när jag reser mig upp, har jag bestämt mig för att inte träna idag.
 
Istället sitter jag här, lyssnar på Veronica Maggio's nya skiva och äter min kokosgröt.
 
Jag älskar kokosgröt! Jag rekomenderar det till ALLA personer!
 
Dagens kokosgröt med kanel, osötad mandelmjölk (jag är beroende av mandelmjölken) mixad med hallon! Och en kopp gott thé!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Alltså så gott! Och det går att äta den på så många olika sätta!
 
Receptet kommer från denna inspirerande tjej!
 
Kokosgröt / Paleogröt
2 ägg
1 msk kokosmjöl
1 dl kokosgrädde
Salt
Kardemumma
Vaniljpulver
 
Men jag brukar oftast ta en skopa vaniljproteinpulver i istället för de tre sista ingredienserna.
Dessutom brukar jag göra den på kokosmjölk istället för kokosgrädde. Eller mandelmjölk.
Den går säkert att göra på vanlig grädde eller mjölk.
Testa!
 
Nu ska jag strax ta en ipren och hoppa in i duschen. Sen ska jag luncha med en vän och hennes nyblivna tvååring. Sen blir det jobb, kväll+jour! Och hoppas att denna huvudvärk försvinner.
Trevlig fredag på er!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie heter jag. Jag är en träningsglad tjej som bor i Ängelholm med min stora kärlek och vår katt. Jag har varit överviktigt hela mitt liv och satsar nu på en hälsosammare livsstil, där jag trivs med mig själv och min kropp.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela