emeliesform.blogg.se

Loving every minute 'cause you make me feel so alive.

Publicerad 2013-10-17 13:12:55 i Allmänt, Träning,

 
 
Hej bloggen!
 
Jag vilade hela helgen, drack öl och åt korv på Oktoberfest.
I måndags var jag tillbaka på gymmet igen och körde triceps och axlar, två favoriter. Jag har haft en härlig träningsvärk i triceps sedan dess, ingen jag vill dö träningsvärk som jag hade halva förra veckan efter benpasset. Träningsvärk är ju jävligt gött egentligen. Lixom ett kvitto på hårt arbete, att en hittar muskler som en aldrig trodde att en kan ha. Jag hade faktiskt bara träningsvärk i utsida lår...vafan för muskel finns där? (jag kan inget om muskler) Och jag ska absolut inte låta det gå så lång tid mellan benpassen igen, det är ju också därför träningsvärken var EXTREM. Jag kunde inte gå normalt på två dagar utan vaggade fram som en höggravid. Det måste sett väldigt roligt ut!
 
Jag har vilat tisdag och onsdag också.  I tisdag jobbade jag heeeeela dagen och var svintrött när jag kom hem. Inte en chans att jag skulle träna då. Och igår så var jag på ett möte på dagen, sen satt jag och pluggade inför matteprovet jag hade på kvällen. Hoppas att det gick bra! Jag klarade ju inte mitt första prov.
 
Idag är absolut ingen vilodag! 
Jag började min morgon med 4km PW, det började ösregna efter att jag gått ett tag. Men det var bara att bita ihop och fortsätta gå. Jag skulle nämligen möta upp min kompis Anna för vi skulle simma tillsammans.
Jag simmade lite i Berlin, men innan dess har jag nog inte simmat sen jag flyttade till Malmö för fyra år sedan..
Anna som har simmat mycket mer, var snabb och otrolight duktig. Jag var mycket långsam, men alltså det spelar ju ingen roll. Det var så himla skönt att simma! 45 min simning är jag absolut nöjd med. Och jag vill simma snart igen!
 
Jag bestämde mig för att ta bussen till gymmet istället för att gå.
På bussen lyssnade jag på Empire Of The Sun – Alive (på repeat) och drack aminosyror och kände mig så himla glad och tacksam.
 
På gymmet bled det rodd som uppvärmning, sen fortsatte jag med ett rygg och bröstpass!
Och hela tiden med en bra och harmonisk känsla. Glad över att jag får och kan träna. Glad över att min kropp orkar, och att mitt huvud hänger med. Jag är stark, klart jag klarar ett varv till. Tacksam över nära och kära som peppar. Ja, ett riktigt bra pass!
 
Jag ser inte så glad och harmonisk ut som jag var, haha.
 
Nu har jag precis ätit min kokosgröt och druckit varmt citronvatten.
 
Jag är egentligen ledig idag, men ska in till Landskrona för en timmes introduktion. Jag är nämligen hälsoinspiratör på mitt jobb. Vilket jävla namn alltså...hälsoinspiratör. Introduktion handlar om vad en hälsoinspiratör är för något. Det är en jävligt bra fråga. Vad är en hälsoinspiratör för er? Jag ska givetvis berätta för er sen vad det är.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie heter jag. Jag är en träningsglad tjej som bor i Ängelholm med min stora kärlek och vår katt. Jag har varit överviktigt hela mitt liv och satsar nu på en hälsosammare livsstil, där jag trivs med mig själv och min kropp.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela