emeliesform.blogg.se

Mina proteinbars.

Publicerad 2013-09-04 12:09:37 i Allmänt,

 
 
Igår när jag kände mig pigg efter en ipren så gjorde jag två omgångar av mina proteinbars!
Jag har beställt hem lite smakprover från fitnessguru´s proteinpulver, och ville testa att ha i de i mina proteinbars.
 
Jag har gett er receptet förr, men skriver det igen
 
För en bar:
 
2skopor vassle/casein ( det spelar ingen roll, kanske att det blir lite fastare konsistens med casein) Välj själv vilken smak!
2 matskedar kakao. Blanda kakao och proteinpulvret ordentligt.
Häll sedan i 2 matskedar smällt kokosolja (jag använder kokosolja med smak) och ca 4 teskedar kokosmjölk.
Blanda ihop allting till "gegga" känns det för torrt så ta i mer kokosmjölk.
Lägg sedan geggan på en bit plastfolie och forma till en "bar".
In med det i kylen i ca 30 min, sen är det klart!
 
 
Kokostopping!
 
Hackade jordnötter på.
 
Dessa gjorde jag igår! Den ena innehåller fitnessgurus "one whey rocky road" och den andra "one whey chocolate hazelnut" Den med chocolate hazelnut smakade nougat!!!!! så himla gott!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie heter jag. Jag är en träningsglad tjej som bor i Ängelholm med min stora kärlek och vår katt. Jag har varit överviktigt hela mitt liv och satsar nu på en hälsosammare livsstil, där jag trivs med mig själv och min kropp.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela