emeliesform.blogg.se

Reflektor.

Publicerad 2013-09-19 14:01:52 i Allmänt,

 
 
Ta tag i bloggen var det ja.
 
Jag åkte till Berlin istället för att ta tag i bloggen, det är lätt hänt!
Vi åkte till Berlin väldigt tidigt i Lördags och kom hem väldigt sent igår.
Eftersom vi båda är extremt flygrädda så blev det många timmar på tåg.
 
I Berlin har jag inte skött min kost, (alltså nu måste ni vara extremt trötta på mitt schizofrena-jag).
Men ja, på semestern har jag levt på bröd och choklad och en massa annat.
Första dagen var det gott. Sen förvandlades det hela till en ond cirkel. Hjärnan gick på högvarv, skrek efter socker hela tiden. Kroppen blev tröttare, orken kunde bara ta tvärstopp. Jag matade kroppen med mer socker för att kicka igång den igen.  A L L T S Å V A???? förstår ni vad ni läser? Det är så himla hemskt! Jag ångrar inget när det kommer till mat, för jag vill ha en sund inställning. Det är okej att äta choklad ibland, det är inte hela världen. 
Men när jag kommer på mig själv med att mata mitt föredetta extrema sockerberoende blir jag lite rädd. Detta var verkligheten förr. Men jag är extremt tacksam för att jag har vuxit och blivit lite klokare. Jag vet att från och med idag startar jag min hälsosammare livsstil igen och tänker inte se tillbaka med någon ånger.
 
Och till alla er som tränar och äter skit..känner ni någon skillnad när ni tränar?
Vi hade gym på hotellet och en pool. Så vi tränade och simmade på semestern, men jag kände inte av det alls. Det hela är en dimma av dålig kost och noll energi under och efter träning. 
Träning och kost går hand i hand. Träning och skräpmat ger inga resultat alls. När du äter skräpmat när du tränar bryter du ner alla bra egenskaper du får av träning.Det är ingen belöning för kroppen att äta en påse chips efter träningen, utan då misshandlar du istället din kropp. Jag är beredd att säga att den träningen jag gjorde i Berlin var värdelös. Den bidrog inte med ett skit. 
 
Men nu är jag tillbaka!
Och jag tänker kötta på som aldrig förr och är extremt pepp på denna hösten!
 
(ursäkta om jag har skrivit konstigt! Jag har tre olika språk i mitt huvud (svenska, tyska och engelska) som bara mals om och om igen. Och jag har inte suttit vid en dator på en vecka)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie heter jag. Jag är en träningsglad tjej som bor i Ängelholm med min stora kärlek och vår katt. Jag har varit överviktigt hela mitt liv och satsar nu på en hälsosammare livsstil, där jag trivs med mig själv och min kropp.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela