emeliesform.blogg.se

Vad hände egentligen?

Publicerad 2013-09-03 16:57:54 i Allmänt,

 
 
Det finns många anledningar till att det varit så tyst här.
 
För det första har jag knappt tränat något. Jag kände mig inte riktigt som mig själv, jag ville inte träna. Jag var trött och det lockade helt inte. Sen läste jag någonstans att om en körde 5:2 fasta (tänker inte kalla det för diet) och tränar mycket och hårt, har stor chans att bli övertränad och att en då inte skulle hålla på med båda. Det är en av anledningarna till att jag har pausat från 5:2. Kanske att jag blev övertränad. Jag har bara väldigt svårt att se mig som övertränad.
 
En annan anledning är att jag kände mig misslyckad eftersom jag hade som mål att väga under 100 den 31a Augusti, och inte gjorde det. Jag har inte vägt mig på några veckor, men jag vet att jag inte väger under 100.
Men förra veckan köpte jag ett par svarta jeans (som jag har velat ha länge!)  i en storlek som jag inte en kan minnas jag har haft i byxor! Och jag kan gå in i en "vanlig" affär och köpa saker utan att det är oversize eller ens snegla på de stora storlekarna. Det väger mer för mig än några siffror på vågen just nu!
 
I helgen var vi bortbjudna på bröllop, det var roadtrip genom Sverige och en hotellnatt med inte så många timmar på hotellrummet. Jag gick all in när det gällde maten. Jag har ätit så mycket bröd, godis och en massa annat så jag vill spy på det. Och givetvis som alltid när jag har ätit socker så är jag sjuk.
Jag har sagt det förr och säger det igen svaret på alla sjukdommar är socker! Vitt gift som det också kallas.
 
Jaja vad som är gjort är gjort och nu sitter jag här med feber, halsont och en dunderförkylning! Fast jag känner mig redan piggare idag. 
 
Och när en är sjuk så får en äta glass till frukost och gosa med katten i soffan hela dagen!
 
Men det bästa? Jag kan inte sluta tänka på att träna, dvs träningslusten är tillbaka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie heter jag. Jag är en träningsglad tjej som bor i Ängelholm med min stora kärlek och vår katt. Jag har varit överviktigt hela mitt liv och satsar nu på en hälsosammare livsstil, där jag trivs med mig själv och min kropp.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela