emeliesform.blogg.se

Årets första löprunda.

Publicerad 2014-01-14 16:08:40 i Löpning, Träning,

 
 
 
Hej på er!
 
Idag var det dags för årets första löprunda. Jag kände mig ganska seg när jag vaknade och bestämde mig för att springa efter jag hade ätit mitt första mål vid lunch. Jag kände att jag behövde lite energi i kroppen helt enkelt. Det är inte ofta jag känner så, som ni vet trärnar jag helst på morgonen på fastande mage. Men inte idag.
Jag laddade upp på bästa sätt. Med ägg och smör!
 
Sen tog jag på mig mina löparkläder och la mig i soffan igen för att smälta maten. För det finns ju inget värre än att träna precis när en har ätit, jag brukar få magknip då och energin tar slut mycket snabbare.
Dessutom är jag alltid so orolig när jag ska springa och kan stressa upp mig så mycket inför en löptur. Helt sjukt.
 
När jag väl begav mig ut så hade jag inte bestämt mig för hur långt jag skulle springa. Men ganska snabbt så gav jag mig en utmaning.
"5km, Emelie. Jag kommer att klara det" 
Sen var det hjärngympa tills jag hade klarat mitt mål på 5km! För jag kan klara vad jag vill, bara jag bestämt mig för det!
Dessutom har jag laddat ner en ny app som heter endomondo som pratar vid varje kilometer iställer för var femte minut som runkeeper gör. En kan kanske ändra det på runkepper hur ofta de ska snacka. Jag tycker nämligen att det är irriterande med var femte minut.
Men iallafall på den nya appen så pratade den vid varje kilometer, och det kändes mycket bättre. Och väligt peppande! Jag kunde mer tydligt fokusera på mitt mål! "Okej, nu har jag klarat 3km det är bara två kvar! Det fixar jag!" 
Och helt plötsligt hade jag sprungit 5km. Jag är otroligt stolt över mig själv och min insats.
 
Just nu ligger jag i soffan och vilar mina trötta lår. Men jag ska strax laga kvällsmat! Idag blir det hemmagjorda köttbullar med hemmagjord coleslaw!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie heter jag. Jag är en träningsglad tjej som bor i Ängelholm med min stora kärlek och vår katt. Jag har varit överviktigt hela mitt liv och satsar nu på en hälsosammare livsstil, där jag trivs med mig själv och min kropp.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela