emeliesform.blogg.se

Ditt livs form 2014.

Publicerad 2014-01-06 21:07:07 i Allmänt,

 
 
Hej på er!
 
Jag har fortfarande lite svårt att hitta tid till bloggen, men jag ska försöka att bli bättre!
 
Helgen bara sprang förbi!
Min mamma kom hit i fredags och stannade till lördag för att hjälpa oss att fixa en massa här hemma. Vi ska nämligen flytta. Så nu ska det fixas en massa innan de kommer och fotar lägenheten nästa vecka. Och sen ska den ut på försäljning.
Jag ser väldigt mycket fram emot denna flytt!
 
Eftersom vi har fixat en massa i badrummet så kan vi inte duscha här hemma just nu, så igår begav vi oss till gymmet för att träna och sedan utnyttja deras duschar, perfekt!
För mig blev det 45min crosstrainer och planka! Jag har slarvat så mycket med plankan så idag har jag träningsvärken från helvetet. Ni vet när man känner den i varje andetag och hoppas på att det blir en dödstrist dag för skratta är nämligen det plågsammaste som finns!?
 
 
Jag har köpt mig två nya gosiga nike-tröjor på rean och är extremt nöjd över det!
 
Detoxen fungerar bra, just nu vill jag bara få ut all skit ur kroppen. Tanken är att jag ska fortsätta äta rent sen. Jag är sjukt motiverad och peppad på detta. Mejerifritt fungerar hur bra som helst, som ni vet vid detta laget så brukar jag ju köra det men i bland hamna i perioder där jag frossar mejerivaror. 
Jag har tyckt att kaffe inte varit så gott den senaste tiden så det är heller inga problem! Förutom att jag hade i en skvätt i ketobollarna jag gjorde tidigare och har antagligen förstört min detox lite...jaja.
Ketobollarna var sjukt goda och receptet hittar ni på Martinas blogg, jag hoppade över proteinpulver/sötning men de är goda ändå!
Periodisk fasta är inte heller några problem, jag är ingen frukost människa egentligen så det är perfekt. Innan LCHF var jag frukost människa, var tvungen att äta så fort jag gick upp. Nu vet jag ju att det var blodsockerdippar som gjorde att en konstant kände sig hungrig. Med LCHF går jag och lägger mig mätt och vaknar mätt!
Gör egen majonäs som jag använder till ca allt istället för att köpa en på tub med skit i. Ja, ni hör det fungerar fint!
 
Thé och ketobollar <3
 
Jag lever på thé! Tur att jag har en hel skafferilåda full med thé hemma! Det finns alltid något nytt och gott thé att dricka!
 
Nu ska jag gå och lägga mig, sömn ingår och i min detox, få så mycket sömn som möjligt och stressa så lite som möjligt och få en lugn harmonisk kropp.
Imorgon är det dags för ännu en dag på jobb. och eftersom jag är hälsoinspiratör  så står jag för fika på jobb! Givetvis går den i lchf/lowcarb- anda! Imorgon är första gången, håll tummarna att mina arbetskolleger gillar det!
 
 
OBS är det någon som kan sånt här med bloggar/hemsidor och vill hjälpa mig att fixa min blogg? Den behöver verkligen ett lyft!
 

Kommentarer

Postat av: mamma

Publicerad 2014-01-07 08:53:44

Puss <3 På tiden att de på ditt jobb får lchf-fika!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie heter jag. Jag är en träningsglad tjej som bor i Ängelholm med min stora kärlek och vår katt. Jag har varit överviktigt hela mitt liv och satsar nu på en hälsosammare livsstil, där jag trivs med mig själv och min kropp.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela