emeliesform.blogg.se

I mitt skafferi.

Publicerad 2014-01-21 13:37:56 i Allmänt,

 
 
 
 
 
Jag tänkte visa er några saker som ni alltid hittar hemma hos mig.
 
 
Ja, inga konstigheter direkt. Detta har jag alltid hemma!
 
Nötsmör, det är sjukt gott! Min nya favoritsmak är Monki's hasselnöt och-mandelsmör! Alltså den är beroendeframkallande! Och perfekt att ta en sked när en blir lite sugen. Speciellt nu när jag inte äter choklad som jag annars älskar så!
 
Thé. Just nu dricker jag ju inte kaffe. Kanske att jag börjar sen igen, men då har jag tänkt att försöka hålla nere till en kopp om dagen. Men jag älskar thé, jag kan dricka hur mycket som helst! Mitt favoritmärke är Pukka. Deras smaker är goda, utan en massa skit i och ekologiskt odlade. 
 
Ekologiska ägg. Ja, ägg är bäst och det finns alltid hemma. 
 
Kokosmjölk. Eftersom jag inte äter några mejeriprodukter så använder jag mig mycket av kokosmjölk. Kokosmjölken har jag till smoothies, grytor, gröt osv. Det är svårt att hitta ekologisk kokosmjölk i tetrapack. I detta fallet köper jag hellre oekolgiskt än kokosmjölk på konservburk med bisfenol A i. Ett enkelt val för mig.
 
Bär. Nu när det inte direkt är säsong för svenska bär så köper jag de frysta i lösvikt. 
 
Nötter. Mina favoriter är macadamianötter<3 De är så goda!
 
Några andra saker ni alltid hittar hemma hos mig är smör, kokosolja och flourfri tandkräm. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie heter jag. Jag är en träningsglad tjej som bor i Ängelholm med min stora kärlek och vår katt. Jag har varit överviktigt hela mitt liv och satsar nu på en hälsosammare livsstil, där jag trivs med mig själv och min kropp.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela