emeliesform.blogg.se

Träningsglädje och matglädje x2.

Publicerad 2014-07-11 14:32:57 i Träning, Träningskläder, träningsglädje,

 
Såhär såg delar av min dag ut igår:
God lyxfrukost på jobb! Jag gjorde chiapudding på blåbärs och-passionskrämen jag hade till mina bananpannkakor. Men jag hade i lite för mycket chiafrön så det blev inte sådär slemmigt som annars. Fast det slank ner anyway!
När jag slutade så började en ledig helg för mig, skönt! 
När jag kom hem, så bytade jag snabbt om till träningskläder. (läs: fick panik för jag var så varm, klibbig och svettig så jag inte kunde få på mig min topp) Men efter några djupa andetag och lite tårar senare och en jävla vilja så fick jag på mig den och cyklade till friskis. På friskis mötte jag upp min vän som jag har tränat med de senaste dagarna. 
Då var det dags för ett benpass.
Suddig, svettig och glad.Jag kunde knappt gå ner för den trappan efter alla knäböj, benpress, draken osv. Som avslutades med tabata på cykeln. Det är lite av en tradition att sluta ett benpass så.
 
Jag hade bokat in mig på ett pass IW idag, (åh som jag har saknat det!!) men jag vaknade med världens huvudvärk. Så jag avbokade, tog en treo och låg kvar i sängen. 
Men jag mådde bättre efter denna brakfrukost:
Alltså världens godaste bananbröd (inte för jag har ätit så många..) Receptet på brödet kommer härifrån. Till hade jag mandelsmör, banan och kanelstekta äpplen. Och givetvis en smoothie! Idag blev det en mango och-passionsfruktsmoothie! Mums!
Brödet är ganska sött, och känns mer som en kaka tycker jag. Men väldigt god!
 
Och eftersom jag mår bättre än innan idag så begav jag mig till gymmet. Jag var inte på friskis idag utan var på mitt andra gym. (24/7 fitness) Det var helt folktomt! Fast det var det igår på friskis också. Det märks att det är fint väder ute och att folk är ute istället.
 
Jag ser väldigt glad ut för att precis kört ett pass mage och biceps, typ världens tråkigaste träning?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie heter jag. Jag är en träningsglad tjej som bor i Ängelholm med min stora kärlek och vår katt. Jag har varit överviktigt hela mitt liv och satsar nu på en hälsosammare livsstil, där jag trivs med mig själv och min kropp.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela