emeliesform.blogg.se

Chilimorotsbiffar!

Publicerad 2014-06-05 15:30:00 i Glutenfritt, glutenfriarecept, vegetariskarecept,

Här kommer receptet!
 
 
 
Igår gick jag loss i köket!
 
Först gjorde jag dubbel sats majonäs, rev morötter och vitkål och gjorde egen coleslaw.
Sen gjorde jag aioli.
Och sen hemmagjorda morotsbiffar, och eftersom jag älskar stark mat och har gärna färsk chili i allt så slängde jag givetvis i det och så det blev chilimorotsbiffar!
 
Jag började med att riva ca 5 morötter, sen hackade jag två små lökar, hackade en chili och rev parmesanost (ca 1dl) hällde i allt i en bunke, knäckte i två ägg och hade i ca 1 msk fiberhusk (vi hade inte mer hemma, men det behövs kanske liiiite mer än 1msk fiberhusk) Sen blandade jag allt, lät det stå ett tag innan jag stekte biffar av det! 
Det blev väldigt många!
Och det var så himla gott! Jag kommer göra dem många fler gånger!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie heter jag. Jag är en träningsglad tjej som bor i Ängelholm med min stora kärlek och vår katt. Jag har varit överviktigt hela mitt liv och satsar nu på en hälsosammare livsstil, där jag trivs med mig själv och min kropp.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela