emeliesform.blogg.se

Pass 5 av 5 klart!

Publicerad 2014-03-07 12:24:39 i Träning,

 
 
 
 
Jag vaknade när Sanne skulle gå upp och kände mig ganska pigg. Men jag hade sovmorgon till halv åtta idag så jag valde att ligga kvar i sängen.
Så jag somnade om och när alarmet ringde halv åtta kändes det som om en buss kört över mig.
Jag skulle gått upp med Sanne för då kände jag mig utvilad. En timme senare not so much utvilad.
 
Jag tycker inte om att stressa, så även om jag går upp vid halv åtta eller halv sju för att träna så stressar jag inte. 
Jag sitter säkert i en timme i soffan och dricker kaffe och vaknar till liv innan jag beger mig till gymmet.
 
Jag var alltså på gymmet strax innan nio idag. Där började jag med intervaller på crosstrainern. Sedan var det ett benpass med fokus på lår och rumpa.
Det bästa med benpasset var att äntligen få köra benpress igen. Jag har bara kört liggande benpress innan, men här fanns bara sittandes. Och herrejävlar vilken skillnad det är mellan liggandes och sittandes! Jag fick ju öka vikten heeeeela tiden, haha. Men gött att känna sig extremt stark tidigt på morgonen.
Jag kunde knappt stå när jag var klar. det är fortfarande väldigt darrigt att stå stilla.
Dessutom bestämde jag mig för att avsluta hela benpassaet men att jogga upp för alla jobbiga trappor upp till fjärde våningen där jag bor. Istället för att ta hissen.
Jag kommer nog inte att kunna gå imorgon....
 
Min nystart med träning gick fantastiskt bra! Fem pass på fem dagar. Nu ska jag vila hela helgen (läs jobba). Så jag är redo för mer träning nästa vecka!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie heter jag. Jag är en träningsglad tjej som bor i Ängelholm med min stora kärlek och vår katt. Jag har varit överviktigt hela mitt liv och satsar nu på en hälsosammare livsstil, där jag trivs med mig själv och min kropp.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela