emeliesform.blogg.se

Emelies Linsgryta!

Publicerad 2014-05-12 17:30:00 i Glutenfritt, Kost, Recept., vegetariskt,

 
 
Jag gjorde en supergod linsgryta igår!
 
Jag har aldrig gjort det eller ätit det innan så jag har inget att jämnföra med, men den var god så jag tänkte dela med mig av receptet!
 
Jag freestylar mycket i köket som ni säkert märker när jag lagt upp recept innan!
 
Men såhär gick det ungefär till!
 
Hacka tre stycken gula lökar, en chili och ca tre-fyra morötter. Häll i lite rapsolja i en kastrull och i med löken, chilin och morötterna. Pressa i tre vitlöksklyftor och låt det fräsa lite.
Häll sedan i ca 2dl röda linser och ett paket santa maria extra creamy kokosmjölk. (500 ml)
Ös på curry, röd curry, salt och lite ingefära eefter vad du tycker är gott!
 
 
Jag hade lite tofu till och sallad!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie heter jag. Jag är en träningsglad tjej som bor i Ängelholm med min stora kärlek och vår katt. Jag har varit överviktigt hela mitt liv och satsar nu på en hälsosammare livsstil, där jag trivs med mig själv och min kropp.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela