emeliesform.blogg.se

Startar veckan med ett återhämtningspass.

Publicerad 2014-11-03 17:03:07 i Löpning, lyckorus,

Hej på er!

Hur har ni det?
Det kom aldrig något euforiskt inlägg om löpning sist. Och det beror inte på att jag inte kom ut på en löprunda. För det gjorde jag! Men sen jobbade jag så himla mycket och efter det blev jag dunderförkyld (igen????) och låg mest i soffan och vilade.
 
Det var verkligen en euforisk upplevelse den där löprundan innan dunderförkylningen. Jag var inte så pepp på den innan vi kom ut, suckade och tyckte att det var jobbigt med en massa lager på lager. Vi lämnade telefonen och all stress som den ibland kan innebära hemma. Men från första löpsteget till sista var det bara ren och skär lycka. En skön känsla i hela kroppen. Och jag har kommit fram till att jag gärna springer i sällskap. Jag blir peppad av det. När Sanne sprang framför mig och det såg så lätt ut tänkte jag hela tiden "klarar hon det, klarar jag det". Och när hon frågade om jag ville gå en bit innan vi sprang sista biten hem så hade jag redan bestämt mig för att springa hela sista biten. Ja, verkligen lyckorus hela rundan!
 
Efter en vecka i soffan och ingen träning så kände jag mig äntligen lite bättre idag. Jag bestämde mig för ett återhämtningspass med lugn löpning i härligt tempo.
Eftersom det kändes så härligt sist så hoppades jag på att det skulle göra det idag också. 
Jag kände mig ganska trött så jag avrundade rundan på ca 2km. 
Det är jag extremt nöjd med, och är väldigt stolt över mig själv. Jag menar Emelie vs Soffan 1-0!
Och eftersom jag känner mig pigg och inte sämre så är jag redo för gymmet imorgon!
Jag har ganska nära till gymmet men tänkte ta en omväg imorgon och springa dit!
 
Efter förra veckans löpning en glad tjej!
 
Nu tänkte jag laga kvällsmat, det blir indiskt här ikväll! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie heter jag. Jag är en träningsglad tjej som bor i Ängelholm med min stora kärlek och vår katt. Jag har varit överviktigt hela mitt liv och satsar nu på en hälsosammare livsstil, där jag trivs med mig själv och min kropp.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela