emeliesform.blogg.se

Årets bästa månad är här.

Publicerad 2014-10-01 08:41:14 i Träning, glutenfriarecept, lyckorus, träningsglädje,

Jag skulle gå upp och gå en morgonpromenad idag. Men eftersom jag har sovit väldigt oroligt inatt och inte så mycket, så valde jag att ligga kvar i sängen den timmen istället och sova lite till. Dock vet jag inte om den timme gjorde det bättre eller sämre. Haha. Igår när jag var på gymmet kände jag mig som en maskin.  Jag har så mycket energi efter dessa veckor med vila. Jag kände mig helt CRAZY på crossen. En halvtimme där på kändes som en sekund och jag köttade och var så snabb att jag var rädd för att den skulle gå sönder. Haha alltså. Men så jäkla gött med en massa energi. Sen körde jag axlar och triceps. Och trotts att jag inte tränat på ett tag och inte varit så snäll mot min kropp så belönade den mig snabbt. Axlarna ploppade snabbt upp och var med under hela passet. Jag blev glad och lovade min kropp att jag ska ta hand om den. 
Sen kom jag hem och åt frukost strax efter två. Ja jag vet att det är sent. Men jag var helt enkelt inte hungrig innan dess. Jag gjorde en mejerifri yoghurt eller en smoothie bowl kan vi kalla det. Jag mixade fryst banan, blåbär, mandelmjölk och lite vaniljpulver till en krämig konsistens. Till det hade jag hemmagjord granola som jag gjorde häromkvällen. I min granola hade jag: hackade hasselnötter, kokosflingor, qinoapuffar och bovetepuffar. Jag la alla ingredienserna i en bunke, i men vaniljpulver och agave sirap. Blanda allt. Lägg på en plåt och in i ugnen på 100-150 grader. Rör om efter att tag och ta ut plåten när granolan har fått en fin färg. Klart! 
Så himmelskt gott! Nu ska jag iväg och äta frukost med en vän och sedan är det dags för nästan 24 timmar på jobb!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie heter jag. Jag är en träningsglad tjej som bor i Ängelholm med min stora kärlek och vår katt. Jag har varit överviktigt hela mitt liv och satsar nu på en hälsosammare livsstil, där jag trivs med mig själv och min kropp.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela